شات الأنبا كاراس السائح
اهلا بك في منتدي الأنبا كاراس السائح نرجو منك التسجيل لتستطيع المشاركة معنا سجل وسيتم تفعيل حسابك خلال 24 ساعة
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد Ouuoo_10
شات الأنبا كاراس السائح
اهلا بك في منتدي الأنبا كاراس السائح نرجو منك التسجيل لتستطيع المشاركة معنا سجل وسيتم تفعيل حسابك خلال 24 ساعة
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد Ouuoo_10
شات الأنبا كاراس السائح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

شات الأنبا كاراس السائح

شات الانبا كاراس-شات مسيحى -شبكة ومنتديات الانبا كاراس -منتدي الانبا كاراس-مجلة الانبا كاراس السائح

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
مواضيع مماثلة
المواضيع الأخيرة
» مخطوط بدير السيدة العذراء والانبا يحنس كاما السريان عن الانباكاراس السائح
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالخميس فبراير 17, 2011 10:58 am من طرف Admin

» أريد حبا وحبيباً
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالأحد يناير 16, 2011 1:17 pm من طرف romanynash

» - ماذا يحصل لنا اذا ابتعدنا عن الله
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالسبت ديسمبر 25, 2010 6:45 am من طرف romanynash

» شريط ترانيم قوتى وتسبحتى
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 22, 2010 6:26 am من طرف Mena Mano

» تامل للسيده العذراء مريم
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 22, 2010 6:14 am من طرف Mena Mano

»  قوات الشرطة المصرية تغادر دير الأنبا "مكاريوس السكندري" بـ"الفيوم" بعد حصاره قرابة (15) ساعة
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 08, 2010 4:02 pm من طرف Admin

» فيديو شرح علمي موثق لتركيب صورة مدام كامليا علي النقاب وكذب المسلمين وابو يحي
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالإثنين سبتمبر 06, 2010 7:58 pm من طرف Admin

» حريق يلتهم كنيسة الأقباط الكاثوليك بـ"حجازة
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالإثنين سبتمبر 06, 2010 7:29 pm من طرف Admin

»  باحث إسلامي يستنكر فتوى إسلامية تدعو لقتل العلمانيين
هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالإثنين سبتمبر 06, 2010 9:28 am من طرف Admin

هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد

كاتب الموضوعرسالة
romanynash

هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد Empty
مُساهمةموضوع: هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد   هانموت انا و اختى و هانندفن فى صندوق واحد I_icon_minitimeالإثنين مارس 01, 2010 8:21 am

اختين كانــــــــوا يعيشون فى بيت و احد من صغرهم و لما كبروا برده كبروا مع
بعض ، ابوهم مات و هما صغيرين اوى ربتهم مامتهم اللى ماكانتش بتفرق بينهم خالص
و لما كبروا من حبهم الشديد لبعض زرعوا دة فى ولادهم لما كبروا و جوزت الكبيرة ابنها
لبنت الصغيرة و رجعوا يعيشوا تانى مع بعض فى بيت واحد ضمهم هما و اولادهم ، و
كان الابن بيحب زوجته جدا و كان بيحيطها بالحنان و كان البيت كله مليان بركة وطهارة
اما الاختين فكان دعائهم الوحيد ان ربنا ما يحرمهم ابدا من بعض و لما يموتوا برده يموتوا مع بعضو كانت دايما بتكمل واحده منهم الكلام دة بانها تقول : و لما نندفن كمان نندفن مع بعض فى صندوق واحد. كل اللى كان بيسمع الكلام دة كان بيضحك عليهم جدا لان الطلب كان غريب جدا ، و من العادة و المعروف ان صندوق الميت ما بيشلش غير ميت واحد ما ينفعش يشيل اتنين اما السما فاستجابت بأن الاخت الصغيرة انتقلت ، و من بعدها كانت اختها الكبيرة نحل و ضعف جسمها من مرض السرطان قبل ما يأكله الموت ، و بعد الصلاة عليها راحوا كلهم المدافن عشان يدفنوها و لكن ...... حكمة ربنا تشاء ان الصندوق بتاعها كان عريض جدا (لان اولادها جابولها اغلى صندوق لتكريمها ) و مش عايز يدخل من فتحة القبر و كان ساعتها الليل ابتدا يحل و ماكانوش عارفين يعملوا ايه الدنيا ظلمة .. لسه حيصلحوا باب القبر .. فقام واحد بتصرف تلقائى و من غير ما يدرى.... فتح صندوق اختها اللى كان جسدها اصبح حطام و حط جثة اختها فوقه و قفل الصندوق . اتبرع الابن بالصندوق الفاضى للكنيسة . و لما رجعوا افتكروا اللى كانت الاختين بيتمنوه و ان ده مش تدبير اى انسان و لكنه تدبير الهى فأن كانت السما ماسمحتش انهم يموتوا مع بعض و لكن حققتلهم رغبتهم بانهم يدفنوا مع بعض و يضمهم نعش واحد عشان يبقوا مع بعض فى الحياة و فى الموت.

حقا ان غير المستطاع عند الناس مستطاع عند الناس ،
و قد تستجيب لك السماء حسب قلبك مهما كان طلبك صعب التحقق
بالنسبة للناس فلا شىئ يصعب على الله

حقا" لا يعثر عليك امر

صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» لكل واحد صليبه
» ايات عن اله واحد
» ايات عن اله واحد